Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van cookies. Door de tracking cookies te accepteren, wordt u herkend. Zo kunnen we onze website afstemmen op uw persoonlijke voorkeuren en kunnen we u relevante informatie en advertenties laten zien, binnen en buiten onze website. Voor meer informatie kunt u kijken bij ons cookie- en privacybeleid.
Ik ga akkoordDit bericht is langer dan 12 maanden geleden gepubliceerd, de informatie die u leest kan verouderd zijn, bezoek ons Actueel gedeelte voor recentere ontwikkelingen.
Per 1 juli 2020 komt er een nieuwe testmethode voor het bepalen van de hoogte van de BPM op nieuwe auto’s. Deze methode is strenger en geeft een beter inzicht in de CO2-uitstoot.
De gemeten CO2-uitstoot komt volgens de nieuwe methode hoger uit. De BPM-tarieven worden hierop echter aangepast, zodat de nieuwe methode niet tot een hogere BPM leidt. Dit neemt niet weg dat in individuele gevallen de BPM wel hoger, maar ook lager kan uitvallen. Gemiddeld blijft de BPM echter gelijk.
Ook dit jaar en vorig jaar is de BPM niet gestegen door de nieuwe testmethode. Dat de BPM-opbrengst wel is gestegen, komt door het feit dat er de afgelopen tijd zwaardere auto’s zijn aangeschaft en auto’s met meer motorvermogen.
Om de autobranche voldoende tijd te geven zich op de nieuwe testmethode voor te bereiden, is ervoor gekozen de nieuwe testmethode op 1 juli 2020 in te voeren.
Heeft u vragen over de bepaling van de BPM volgens de nieuwe testmethode, neem dan contact met ons op.
We nodigen u graag uit om kennis te maken. Wij zijn altijd geïnteresseerd in de verhalen van de ondernemer en denken graag met u mee. Een kennismakingsgesprek en de kop koffie zijn bij ons altijd gratis. Vaak kunnen we uw eerste vragen direct beantwoorden.
Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!