Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van cookies. Door de tracking cookies te accepteren, wordt u herkend. Zo kunnen we onze website afstemmen op uw persoonlijke voorkeuren en kunnen we u relevante informatie en advertenties laten zien, binnen en buiten onze website. Voor meer informatie kunt u kijken bij ons cookie- en privacybeleid.
Ik ga akkoordDit bericht is langer dan 12 maanden geleden gepubliceerd, de informatie die u leest kan verouderd zijn, bezoek ons Actueel gedeelte voor recentere ontwikkelingen.
Bent u al bezig met de WKKGZ?
De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg is in het leven geroepen om de kwaliteit van de zorg te vergroten. Centraal staat de behandeling van klachten van patiënten over de zorg. Voor zorgverleners betekent dit een aantal aanpassingen in hun bedrijfsvoering. In dit nieuwsbericht vertellen we u wat u moet regelen.
Wat regelt de WKKGZ?
Het belangrijkste onderdeel in de WKKGZ is de behandeling van klachten en geschillen in de zorg. Met de wet zullen:
De wet is ingegaan op 1 januari 2016 en geldt voor alle zorgondernemers in Nederland. Er is voor een aantal onderdelen van de wet een overgangstermijn ingesteld. Echter vanaf 1 januari 2017 moet de zorgondernemer alle zaken welke de WKKGZ voorschrijft geregeld hebben.
Dit had u per 1 januari 2016 moeten doen
De verplichtingen voor u als zorgondernemer die vanaf 2016 gelden zijn als volgt:
Dit had u per 1 januari 2017 moeten doen
De onderstaande verplichtingen zijn vanaf 2017 van kracht
Hulp nodig bij de invulling van de WKKGZ?
Hoewel de wet al ruim een jaar oud is merken we dat verschillende zorgondernemers nog niet alle wijzigingen die de wet voorschrijft doorgevoerd hebben in hun bedrijfsvoering. Kunnen we u helpen met de wijzigingen doorvoeren? Wilt u sparren over de invulling van de WKKGZ Of heeft u vragen over de WKKGZ? Neem dan gerust contact met ons op. Wij staan voor u klaar!
Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!