Wij maken gebruik van cookies

Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van cookies. Door de tracking cookies te accepteren, wordt u herkend. Zo kunnen we onze website afstemmen op uw persoonlijke voorkeuren en kunnen we u relevante informatie en advertenties laten zien, binnen en buiten onze website. Voor meer informatie kunt u kijken bij ons cookie- en privacybeleid.

Ik ga akkoord
Paul Hilberink
maandag 7 november 2022

Dit bericht is langer dan 12 maanden geleden gepubliceerd, de informatie die u leest kan verouderd zijn, bezoek ons Actueel gedeelte voor recentere ontwikkelingen.

Paul Hilberink

Je kent hem wel, de belastingadviseur. Maar wanneer schakel je een belastingadviseur in? Een logische stap als je zelf geen verstand hebt van fiscale zaken, belastingen of andere belastingvraagstukken. Of wanneer je je hierin niet wilt verdiepen. Dan is het slim om een belastingadviseur in te schakelen. Paul Hilberink is Belastingadviseur bij Bilanx en krijgt dagelijks nieuwe aanvragen binnen. Hij vertelt in onderstaand verhaal meer over zijn bepalende rol.

Even voorstellen

Ik ben Paul Hilberink. Na de opleiding HEAO BE heb ik één jaar gewerkt bij Deloitte, daarna ben ik in dienst getreden bij (één van de voorgangers) van Bilanx. Per 1 januari 1992 ben ik hier in vaste  dienst gekomen. Gelijktijdig ben ik in de avonduren begonnen aan de 6-jarige opleiding Federatie Belastingadviseur (FB). Deze studie heb ik in 1998 afgerond. De titel FB bestaat nu niet meer en is opgegaan in RB. Na de studie FB heb ik de studie FFP (Federatie Financieel Planner) opgepakt en ook kunnen afronden. Nu ook wel bekend als CFP. Om het compleet te maken, heb ik een aantal jaar terug de cursus REP gevolgd en me ook kunnen inschrijven als REP (register estate planner).

Bij Bilanx ben ik belastingadviseur, waarbij de focus ligt op de agrarische portefeuille. Daarnaast doe ik ook rechtsvormwijzigingen en bedrijfsopvolging binnen het MKB.

Betrouwbare belastingadviseur

Bij Bilanx Adviseurs houd ik mij voornamelijk bezig met overdrachten van ondernemingen van ouders aan kinderen, waarbij ik zorg voor de fiscale begeleiding en de afstemming met notarissen. De akten die door de notaris worden opgesteld beoordeel ik en koppel dit terug richting de klant en de notaris. Een andere situatie die regelmatig voorkomt, is dat kinderen toetreden tot een onderneming. In dit geval stel ik, in samenspraak met de klanten, een maatschaps- of vennootschapsakte op.  Andere taken van mij zijn: inbrengen van een onderneming in een B.V. en uiteraard veel afstemming met collega’s, klanten en belastingdienst. Al met al is het ontzettend divers op een kantoor als Bilanx.

De oplossing voor de klant

Voor Klanten is de fiscale regelgeving vaak een ver-van-mijn-bed-show, waar ze zich liever niet in verdiepen. Ik loods hen hier doorheen in een periode waarin er vaak veel wijzigingen gaande zijn (bedrijfsopvolging c.q. bedrijfsoverdracht, wijziging rechtsvorm). De (fiscale) gevolgen kunnen groot zijn, indien hierover niet goed wordt nagedacht. Ik probeer de eventuele risico’s en oplossingen in heldere taal te communiceren met klanten.

Ik zoek naar de fiscaal optimale weg bij bedrijfsoverdrachten, maar ook bij wijziging van rechtsvormen (van eenmanszaak naar maatschap of vennootschap, en IB-onderneming naar B.V.-structuur en omgekeerd).

Wat we doen, doen we goed

Wij ontzorgen onze klanten. Tijdens een traject leg ik alles zo goed als mogelijk uit aan onze klanten. Daarbij probeer ik weg te blijven van ‘vaktaal’ en probeer dus zo dicht mogelijk bij taal van de klant te blijven. Wanneer ik hoor dat dat is gelukt, haal ik daar veel voldoening uit.

Als een opdracht met goed gevolg is afgerond, en alles gestructureerd en vlot is verlopen en daardoor klanten tevreden zijn met het doorlopen traject, is dat iets waar ik energie van krijg. Het betreft toch vaak ingrijpende gebeurtenissen in het leven van mensen. Ik vind het mooi dat ik hen daarin, vanuit mijn vakgebied, kan helpen en begeleiden.

Bij Bilanx alles voor elkaar

De samenwerking bij Bilanx is echt top. De bereidheid om elkaar te helpen is groot, er wordt tijd voor elkaar gemaakt. We denken vaak met elkaar mee en sparren veel, zodat de klanten optimaal worden geholpen. Daar gaat het uiteindelijk om: de klant staat altijd centraal.

Verder hebben we veel verschillende specialisten die allen bereid zijn om dat stapje extra te zetten. We blijven samen up-do-date door de VTO’s, maar ook door cursussen en webinars te volgen. We zijn met belastingadviseurs, financieel planners, juristen en estate planners. Met andere woorden: we hebben bij Bilanx alles in huis.

 

 

Op de hoogte blijven? Volg ons via:

Paul Hilberink
Paul Hilberink Fiscalist

Meer over Paul

Certificaten

Adviesgesprek? Maak een afspraak of bel ons direct via 0546 549 530bereikbaar tot 18:00
Roy Langeler staat u graag te woord
Menu
0546 549 530 info@bilanx.nl
Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×