Wij maken gebruik van cookies

Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van cookies. Door de tracking cookies te accepteren, wordt u herkend. Zo kunnen we onze website afstemmen op uw persoonlijke voorkeuren en kunnen we u relevante informatie en advertenties laten zien, binnen en buiten onze website. Voor meer informatie kunt u kijken bij ons cookie- en privacybeleid.

Ik ga akkoord
Salarisadministratie zelf doen of uitbesteden?
maandag 13 juli 2020

Salarisadministratie zelf doen of uitbesteden?

Voor veel ambitieuze bedrijven is het uitbesteden van de complete salarisadministratie een logische keuze. Intern is er vaak te weinig kennis van de wet- en regelgeving. Maar ook het gebrek aan tijd komt vaak voor. Grotere MKB-ers beschikken vaak over hun eigen HR-medewerker, we merken dat HR kennis dan ingezet wordt ter ondersteuning van recruitment en/of talentmanagement. Daarom schakelen ook grote MKB-ers een accountant in ter ondersteuning van de salarisadministratie en het personeelsbeleid. Dat is de juiste keuze, aldus Karin Kunst-Smelt HR adviseur bij Bilanx.

Als ondernemer met een eigen bedrijf met medewerkers betaal je doorgaans maandelijks alle salarissen en belastinggelden. Voor veel bedrijven is dit de grootste uitgavenpost. Het is ontzettend belangrijk dat het berekenen van de salarissen goed gebeurt. Het is zonde als je hiervoor te veel betaalt, toch?

Bij Bilanx maken we gebruik van een online portaal, waarin onze klanten direct inzicht hebben in alle personeelszaken. Het online portaal biedt de mogelijkheid om salarisstroken, loonaangiften, betaalstaten en journaalposten direct in te zien. Het is ook mogelijk om dit uit te breiden, dan beschikt u over een eigen online personeelsdossier of kunt u verlofaanvragen via een eenvoudige app indienen. U bent hierdoor altijd op de hoogte en weet wat er speelt. Grip op uw personeel en organisatie.

Het uithanden geven van uw salarisadministraties of het opstellen van een personeelsbeleid kan spannend zijn, nietwaar? Wij adviseren u graag om het beleid passen te maken bij úw organisatie. Maar een aantal zaken weten we zeker. Tevreden medewerkers zijn gemotiveerder, productiever en werken efficiënter. Daarnaast zorgen tevreden medewerkers voor tevreden klanten en indirect voor een hogere winst. En dat maakt u een tevreden ondernemer.

Bij Bilanx doen we graag net een stapje extra. Heeft u vragen over de juiste werkwijze rondom werving en -selectiemethodes? Of beloningsystemen, verzuimregelingen, ontslagprocedures, loonsubsidies of het opstellen van een autoreglement? Onze specialisten voorzien u graag van de juiste informatie en bijpassende adviezen. U behaalt uw doelen, maakt winst, reduceert kosten en bent hiermee klaar voor de toekomst!

Klaar voor de volgende stap?

We nodigen u graag uit om kennis te maken. Wij zijn altijd geïnteresseerd in de verhalen van de ondernemer en denken graag met u mee. Een kennismakingsgesprek en de kop koffie zijn bij ons altijd gratis. Vaak kunnen we uw eerste vragen direct beantwoorden.

Neem gerust contact op met Karin Kunst, Jorieke Bakelaar of Amber Dommerholt via 0546 – 549 529.

Karin Kunst
Karin Kunst HR Adviseur

Meer over Karin
Adviesgesprek? Maak een afspraak of bel ons direct via 0546 549 530bereikbaar tot 18:00
Arjan staat u graag te woord
Menu
0546 549 530 [email protected]
Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×