Wij maken gebruik van cookies

Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van cookies. Door de tracking cookies te accepteren, wordt u herkend. Zo kunnen we onze website afstemmen op uw persoonlijke voorkeuren en kunnen we u relevante informatie en advertenties laten zien, binnen en buiten onze website. Voor meer informatie kunt u kijken bij ons cookie- en privacybeleid.

Ik ga akkoord
Toch vergoeding kosten eHerkenning
woensdag 17 juni 2020

Dit bericht is langer dan 12 maanden geleden gepubliceerd, de informatie die u leest kan verouderd zijn, bezoek ons Actueel gedeelte voor recentere ontwikkelingen.

Toch vergoeding kosten eHerkenning

Ondernemers krijgen toch een vergoeding voor de kosten van eHerkenning. Deze compensatie gaat met terugwerkende kracht per 1 januari 2020 in. De tegemoetkoming bedraagt circa € 24 per jaar en kan vanaf augustus 2020 bij RVO.nl worden aangevraagd.

Financiële compensatie

LaptopDe Tweede Kamer had er eerder op aangedrongen de kosten voor ondernemers te compenseren, ervan uitgaande dat het doen van belastingaangifte gratis moet blijven. Er komt nu dus een regeling waarbij één eHerkenningsmiddel per organisatie per jaar wordt gecompenseerd. Dit schrijft staatssecretaris Knops (Binnenlandse Zaken) aan de Tweede Kamer.

Compensatie € 24 per jaar

De regeling duurt twee jaar en wordt daarna geëvalueerd. De vergoeding wordt alleen betaald voor het speciale Belastingdienst EH3-inlogmiddel en bedraagt ongeveer € 24 per jaar, de prijs van het goedkoopste abonnement.

Verplichting verder uitgesteld

EHerkenning is een veilig gedigitaliseerd communicatiemiddel waarmee inmiddels met enige honderden overheidsinstanties gecommuniceerd kan worden en is vanaf 1 januari 2020 verplicht voor onder meer het doen van de aangifte loonheffing. Ondernemers die eHerkenning niet eerder hebben gebruikt, hebben uitstel gekregen tot inmiddels 1 augustus 2020.

Let op! De vergoedingsregeling geldt niet voor eenmanszaken. Zij kunnen namelijk bij de aangifte kosteloos gebruik maken van DigiD.

Ruimere vergoeding voor niet in te schrijven organisaties

Organisaties die niet kunnen worden ingeschreven in het Handelsregister, zoals ambassades, kunnen voor een ruimere vergoeding in aanmerking komen. Zij moeten voor de aangifte namelijk een beroep doen op een fiscaal dienstverlener of zelf commerciële software aanschaffen. De kosten hiervan worden in beginsel tot maximaal € 450 per jaar vergoed.

Laten we kennismaken!

We nodigen u graag uit om kennis te maken. Wij zijn altijd geïnteresseerd in de verhalen van de ondernemer en denken graag met u mee. Een kennismakingsgesprek en de kop koffie zijn bij ons altijd gratis. Vaak kunnen we uw eerste vragen direct beantwoorden.

    Deze website wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google Privacybeleid en de Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

    Certificaten

    Adviesgesprek? Maak een afspraak of bel ons direct via 0546 549 530bereikbaar tot 18:00
    Evert Kremer staat u graag te woord
    Menu
    0546 549 530 info@bilanx.nl
    Uw browser is niet meer van deze tijd!

    Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

    ×