Wij maken gebruik van cookies

Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van cookies. Door de tracking cookies te accepteren, wordt u herkend. Zo kunnen we onze website afstemmen op uw persoonlijke voorkeuren en kunnen we u relevante informatie en advertenties laten zien, binnen en buiten onze website. Voor meer informatie kunt u kijken bij ons cookie- en privacybeleid.

Ik ga akkoord
Inschrijven UBO-register
vrijdag 7 januari 2022

Dit bericht is langer dan 12 maanden geleden gepubliceerd, de informatie die u leest kan verouderd zijn, bezoek ons Actueel gedeelte voor recentere ontwikkelingen.

Inschrijven UBO-register

Waarschijnlijk heeft u onlangs een brief ontvangen van de KVK met betrekking tot uw inschrijving in het UBO-register. Uiterlijk 27 maart 2022 moeten de uiteindelijk belanghebbenden worden geregistreerd. In dit artikel leest u meer over hoe je deze UBO-opgave(‘s) uitvoert.

Wat/wie is een UBO?

UBO’s (Ultimate Beneficial Owners) zijn de uiteindelijk belanghebbenden van een organisatie. Dit zijn bijvoorbeeld mensen met meer dan 25% van de aandelen in een bv. Of mensen die meer dan 25% economisch belang hebben in een vof of maatschap. Een organisatie kan 1 of meerdere UBO’s hebben.

Waar doe ik een UBO-opgave?

Het is de bedoeling dat een tekenbevoegde van uw organisatie de UBO-opgave doet. Bilanx kan dit helaas niet voor u verzorgen, maar wij kunnen hierbij wel ondersteunen. U kunt uw UBO-opgave doen op www.kvk.nl/ubo. Eerst klikt u op start voorbereiding, wanneer u de verschillende stappen hebt doorlopen krijgt u de optie om uw UBO-opgave te doen. Na het inschrijven stuurt de KVK een bevestiging van de UBO-registratie aan de organisatie en aan de geregistreerde UBO(‘s).

Welke documenten zijn nodig voor de UBO-opgave?

  • Voornamen en achternaam van UBO’s
  • E-mailadres UBO’s
  • Telefoonnummer UBO’s
  • DigiD tekeningsbevoegde
  • BSN tekeningsbevoegde
  • IBAN (rekeningnummer) op naam van de tekenbevoegde, voor het doen van een 1 cent-betaling
  • Kopie van geldig identiteitsbewijs van de UBO(‘s).
  • Kopieën van documenten waaruit blijkt dat iemand UBO is*.

*Denk aan: uittreksel aandeelhoudersregister, akte van oprichting of een deel van een andere notariële akte dat op de UBO betrekking heeft.

Heeft u vragen of hulp nodig omtrent de UBO inschrijving, dan kunt u contact opnemen met Evert Kremer via 0546-745648, e.kremer@bilanx.nl of stuur een whatsapp-bericht naar 06-51916905

Certificaten

Adviesgesprek? Maak een afspraak of bel ons direct via 0546 549 530bereikbaar tot 18:00
Roy Langeler staat u graag te woord
Menu
0546 549 530 info@bilanx.nl
Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×