Wij maken gebruik van cookies

Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van cookies. Door de tracking cookies te accepteren, wordt u herkend. Zo kunnen we onze website afstemmen op uw persoonlijke voorkeuren en kunnen we u relevante informatie en advertenties laten zien, binnen en buiten onze website. Voor meer informatie kunt u kijken bij ons cookie- en privacybeleid.

Ik ga akkoord
Waarom een juridisch correct arbeidscontract laten opstellen?
vrijdag 18 september 2020

Dit bericht is langer dan 12 maanden geleden gepubliceerd, de informatie die u leest kan verouderd zijn, bezoek ons Actueel gedeelte voor recentere ontwikkelingen.

Waarom een juridisch correct arbeidscontract laten opstellen?

Voor veel ambitieuze MKB-bedrijven is het uitbesteden van juridisch correcte arbeidscontracten niet meer dan normaal. Intern is er vaak geen HR-medewerker en te weinig kennis van de cao dan wel de wet- en regelgeving. Ook het gebrek aan tijd komt regelmatig voor. Wat zijn de voordelen van een juridisch correct arbeidscontract? Onze collega Jorieke Bakelaar, HR-specialist, vertelt u graag meer hierover.

Als ondernemer met werknemers ontkomt u niet aan het opstellen van arbeidscontracten. Een arbeidscontract is bijna altijd een schriftelijke overeenkomst tussen de werknemer en de werkgever. In dit arbeidscontract worden de belangrijkste afspraken tussen werknemer en werkgever vastgelegd zodat er voor beide partijen duidelijkheid is over zaken als salaris, duur van de arbeidsrelatie en de werktijden op kantoor en/of vanuit huis. In feite worden alle persoonlijke afspraken tussen de werknemer en de werkgever in het arbeidscontract opgenomen, waarbij er rekening gehouden moet worden met de geldende cao en de Nederlandse wet.

Digitaal ondertekenen is dé oplossing

In tijden van corona gaat het net even anders dan we gewend zijn. Corona heeft het digitale tijdperk verder doen versnellen, dat is één ding wat zeker is. Vanuit huis werken in een digitale omgeving schalen we onder “het nieuwe werken”. Contact hebben met elkaar gaat (nog) meer dan voorheen via mobile devices.

Bilanx heeft haar dienstverlening hierop aangepast en een passende oplossing gevonden voor het op afstand overeenkomen van een schriftelijk arbeidscontract. Temeer omdat elkaar persoonlijk treffen in deze tijd niet altijd lukt, maar zaken wel doorgang moeten kunnen vinden.

Via www.onlinecontract.nl kunt u als werkgever, zonder dat u hiervoor momenteel klant hoeft te zijn van Bilanx, in 4 eenvoudige stappen een juridisch correct arbeidscontract voor uw werknemer(s) aanvragen. Bilanx vraagt u om de nodige basisgegevens, dit gaat uiteraard volledig digitaal. Vervolgens ontvangt u binnen 1 werkdag het digitale arbeidscontract ter ondertekening via de mail. Het ondertekenen gebeurt zowel voor u als uw werknemer digitaal, geen papierwerk, geen extra kilometers en er is geen fysieke afspraak nodig. Dit scheelt u een hoop tijd en is geheel ‘coronaproof’.

Een basis-arbeidscontract kost u slechts € 99 en kan eventueel worden aangevuld door middel van extra opties. Dit is een totaalprijs, waarin het HR-werk en digitaal ondertekenen door werkgever en werknemer zijn meegenomen. Wij nemen hier graag het werk voor u uit handen.

“Minder werk, meer werkplezier”

 

Een goede overeenkomst blijft maatwerk

Een juridisch opgesteld arbeidscontract zorgt voor heldere afspraken en voorkomt daardoor mogelijke conflicten. Het arbeidscontract is immers het eerste dat bekeken wordt zodra een geschil dreigt. Op het moment van het aangaan van een arbeidsrelatie wil je bouwen aan de onderlinge relatie en niet denken aan de gevolgen van een mogelijke ‘scheiding’, maar het is wel verstandig om hier vooraf goede afspraken over te maken.

Bij Bilanx doen we graag net een stapje extra. Heeft u vragen over bijvoorbeeld werving en -selectiemethodes, beloningssystemen, verzuimregelingen en ontslagprocedures? Of het benutten van loonsubsidies, het opstellen van leasecontracten en het motiveren van werknemers? Onze HR-adviseurs maken van u een tevreden ondernemer door u optimaal te adviseren over uw personeelszaken.

We maken graag met u kennis. Wij zijn altijd geïnteresseerd in de verhalen van de ondernemer en denken graag met u mee. Een kennismakingsgesprek en de kop koffie zijn bij ons altijd gratis. Vaak kunnen we uw eerste vragen direct beantwoorden.

Neem gerust contact op met Jorieke Bakelaar of Amber Dommerholt voor meer informatie.

Jorieke Bakelaar
Jorieke Bakelaar HR Specialist

Meer over Jorieke
Specialisten Waarom een juridisch correct arbeidscontract laten opstellen?

Certificaten

Adviesgesprek? Maak een afspraak of bel ons direct via 0546 549 530bereikbaar tot 18:00
Evert Kremer staat u graag te woord
Menu
0546 549 530 info@bilanx.nl
Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×